23 polskie parki narodowe mają nowe oblicze. Ich wizytówkami są nowoczesne strony internetowe oraz tak zwana Brama Główna PPN, czyli strona pokazująca dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe tych najcenniejszych obszarów.
- Nowe strony parków narodowych zostały ujednolicone i są responsywne.
- Ułatwiają między innymi zakup biletów czy zaangażowanie w wolontariat.
- Całość spaja Brama Parków, czyli strona promująca wszystkie najcenniejsze obszary w Polsce https://ppn.gov.pl
Nowe strony parków narodowych zostały ujednolicone i dostosowane do potrzeb użytkowników. Tak jak Brama Parków, nowe strony dostępne są w wersji desktopowej i mobilnej, dzięki czemu można korzystać z serwisu w każdym momencie i z dowolnego urządzenia.
Serwis ułatwia między innymi zakup biletów online, zaangażowanie w prace w ramach wolontariatu, załatwienie różnych spraw, typu pozwolenia czy zgody na badania naukowe, a także zakup pamiątek i wydawnictw.
Na nowych stronach parków znaleźć również można szczegółowe opisy szlaków turystycznych i ścieżek edukacyjnych, które umożliwiają lepsze zaplanowanie wizyty. Z informacji umieszczonych na stronie dowiecie się o długości danej trasy, czasie potrzebnym do przebycia szlaku w górę i w dół, co jest kluczowym elementem zwłaszcza przy trasach górskich. Można zweryfikować czy dany szlak jest dostępny dla wózków zarówno inwalidzkich, jak i dziecięcych oraz jaki jest typ nawierzchni.
Cały serwis Polskich Patków Narodowych znaleźć można na https://ppn.gov.pl.
Serwis PPN został wykonany w ramach Projektu POIS.02.04.00.00-0001/15 „Promocja Parków Narodowych jako marki” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło: MKIŚ